Wanneer is het tijd voor nieuwe zakelijke foto’s?

5 redenen dat het tijd is voor nieuwe branding foto's

Je bent al een tijdje ondernemer en hebt naast de eerste zelfgemaakte foto’s, ook al je eerste professionele fotoshoot(s) gehad. Maar hoe bepaal je nou dat het tijd is voor nieuwe foto’s? Ik geef je graag wat richtlijnen.

  1. Je huidige foto’s laten niet meer zien wie je werkelijk bent.
  2. Je bent als ondernemer en mens gegroeid
  3. Je foto’s lijken te veel op elkaar (achter pc, mooie pose op stoel)
  4. Je uiterlijk is veranderd (nieuw kapsel, andere stijl)
  5. Omdat je behoefte hebt aan meer storytelling in je beelden
1. Je foto’s laten niet zien wie je werkelijk bent

Het kan zijn dat je ooit foto’s hebt laten maken bij een fotograaf, maar dat er zoveel gefotoshopt is, dat jij het niet echt bent. Trust me, ik heb het zelf ervaren. Prachtige foto’s maar niet helemaal passend bij hoe ik er in het echt uitzie. Deze perfecte plaatsjes kunnen je ego strelen, maar kunnen ook zorgen voor gemiste kansen, omdat mensen je niet herkennen in real life. En erger nog, je kan ermee uitstralen dat je niet oké bent met je werkelijke zelf, au!

2. Je bent als ondernemer en mens gegroeid

Dit vind ik zelf de mooiste reden om een nieuwe fotoshoot te plannen. Ondernemen vraagt nl. veel meer dan alleen maar een goed aanbod. Je maakt pieken en dalen mee en bent naast de ondernemer die doet waar ze goed in is, ook content creator, boekhouder en verkoper. Niet voor iedereen een fijne combi. Dat je hierin stappen zet en durft te investeren in je eigen groei. Is een mooie om zichtbaar te maken.

3. Je foto’s lijken te veel op elkaar

In het begin ben je blij met elke goed gelukte foto. Maar dat wil nog niet zeggen dat je de foto’s krijgt waar je op zit te wachten. Mogelijk zijn veel van je foto’s een variatie op een beeld. Waarbij je de ene keer naar links, dan naar rechts of wel/niet lachend in de camera kijkt. Daarmee kan het in je tijdlijn wat saai worden. Goed dus om variatie op te bouwen.

4. Je uiterlijk is veranderd

Als ondernemer wil je meebewegen met de seizoenen en niet in de winter met hoogzomer foto’s in kekke jurkjes en hemdjes op je website en socials staan. Wanneer je hier in je vorige brandingshoot geen rekening mee hebt gehouden, is dit het moment om toch te gaan voor een nieuwe fotoshoot. En wil je helemaal goed voor de dag komen? Boek dan een jaarpakket, zodat je verzekerd bent van een beeldbank vol met de juiste beelden.

5. Omdat je behoefte hebt aan meer storytelling in je beelden

Je beseft je steeds vaker dat er iets mist in je beeldbank. Dan kan het zijn, dat er context ontbreekt in je beelden. Je voelt dat er meer te halen is met de foto’s die je deelt. Passend bij het gezegde ‘een beeld zegt meer dan 1.000 woorden’ mogen je foto’s krachtiger , passend bij jouw merkverhaal. Zodat je communicatieboodschap  duidelijker wordt. Niet alleen maar mooie beelden, maar foto’s met een verhaal.

6. Je foto’s zijn te tijdgebonden

Deze lijkt een open deur, maar wordt toch echt nog wel eens over het hoofd gezien. Wanneer je kledingstijl of uiterlijk verandert, is het belangrijk hier in je beeldmateriaal op in te spelen. Het is natuurlijk gek, als je op al je foto’s nog een lange bos krullen hebt en je tijdens het contact met je klanten ineens komt opdagen met een ultrakort kapsel. Let hier dus op. Want dit vraagt zeker om nieuwe, actuele bedrijfsfoto’s. Is een professionele branding shoot niet haalbaar qua planning, zorg dan in ieder geval voor nieuwe selfies tussendoor. Of maak wat vaker een video. Zodat je volgers je mee zien veranderen.

Meer weten? Ik denk graag met je mee!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll naar top