branding fotografie

De voordelen van een persoonlijke beeldbank

Hoe bedrijfsfotografie je onderneming vooruit helpt

Ja, foto’s zeggen meer dan woorden en echte, persoonlijke content is King. Wat denk je dat er gebeurt als je deze twee principes samenvoegt? Personal branding fotografie vormt de combinatie van deze twee superkrachten voor jouw bedrijf. Want door echt te zijn in wat je communiceert en dit ook nog eens persoonlijk te ondersteunen met foto’s van jou en je bedrijf, zorg je voor verbinding en vertrouwen.

Herkenning

Wanneer jouw foto’s op de tijdlijn voorbij komen zal je ideale klant stoppen met scrollen en willen weten wat je te delen hebt. Plaats je stockbeelden uit een commerciele beeldbank, dan is deze herkeninning er niet. Of wat denk je dat er gebeurt, als dezelfde foto door een collega ondernemer gebruikt wordt?

Storytelling

Door te kiezen voor eigen foto’s, krijg je de beschikking over de krachtige tool om jouw merkverhaal in je beeldmateriaal te verwerken. En een bereik te openen waar je nog geen gebruik van maakte. Want door in te zoomen op je ondernemersverhalen, bereik je zoveel meer, dan alleen het posten van mooie (stock)foto’s. Je geeft je content extra waarde. Dit geldt niet alleen voor zzp-ers, maar zeker ook de mkb-ers onder ons. Wanneer ik bedrijsreportages maak, dan plan ik altijd een beeldstrategie gesprek met mijn opdrachtgevers. Om in te zoomen op hun bedrijf en de verhalen die er toe doe. Zodat we met de foto’s hierop naadloos aansluiten.

Foto’s zorgen dat je eerder de aandacht trekt op een overvolle tijdlijn. De klikfrequentie wordt erdoor verdubbeld.

bedrijfsfotograaf Brabant

Foto’s versterken je engagement

Doordat je kiest voor uniek, eigen beeldmateriaal, ga je opvallen. Je onderscheid je direct van collega’s. Wellicht herken je het wel in het dagelijks leven. Dat je als je aankopen doet in een winkel je ook een voorkeur hebt voor een van de winkelmedewerkers. Niet omdat de anderen niet goed zouden zijn, maar simpelweg, omdat je een klik ervaart. Zo werkt dat ook online. En is het nog belangrijker om jouw eigenheid in beeld te brengen, omdat de ander aan de andere kant van het scherm naar je kijkt. Als je het dan lukt dit over te brengen in je branding foto’s, dan vergroot je daarmee de betrokkenheid en verbinding enorm. Juist door meer van jezelf en je bedrijf te laten zien ontstaat er een band met de juiste mensen; jouw lievelingsklanten.

Het perfecte plaatje of ga je voor echt?

Mijn advies, ga voor het oprechte, eerlijke verhaal. Want alleen daarmee bereik je jouw droom klant. Doe je je anders of beter voor, dan bereik je wellicht een droomklant, maar raak je deze net zo snel weer kwijt, omdat je zelf eerst nog een paar stappen te maken hebt.

Branding fotografie gaat zeker om mooie, professionele beelden, maar als je het mij vraagt gaat het verder dan alleen mooi geposeerde foto’s. Kruip in je verhalen en vertaal ze in je foto’s, voor nog meer kracht. En laat zien dat je meer bent dan een mooi plaatje. 😉

Goede branding foto’s geven aan dat je staat voor kwaliteit
en dat je investeert in je bedrijf.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *