Beautysalon in beeld
Alweer een hele poos geleden werd ik benaderd voor een hele toffe shoot, waarvan ik dacht deze al eens in een blog gedeeld te hebben. Echter niets is minder waar. Door tijdgebrek, wat natuurlijk een goed teken is voor mij, want ik was op locatie aan het werk, was dit er nog niet van gekomen. Echter ook jammer om deze fijne foto’s niet te laten zien. Dus wat is een mooier moment, dan nu er weer gewerkt mag worden in de beauty branche om Maaike, haar team en haar prachtige salon in het zonnetje te zetten.
'Kan je foto's maken van twee unieke bedrijven, die samen een overkoepelende lijn uitstralen?'
Deze vraag kwam via Joyce Backx op mijn pad voor haar klant Maaike Hartman. Maaike was al de eigenaresse van een beautysalon en ging deze in een ander pand in een van de mooiste oude straten van Deventer, uitbreiden met een wenkbrauwen ‘bar’. Tijd dus voor een nieuwe look & feel, waarbij beide concepten sterk in beeld vertaald zouden worden.
Als beelddenker gaat mijn brein meteen in de actie modus wanneer ik gebriefd wordt over nieuwe concepten en ideeën. Samen brainstormen en zorgen dat het een kloppend geheel wordt. In het geval van Maaike, ging het om een samensmelting van een romantische stijl met een stoere ‘barbershop look’.
De kracht van een goede branding
Door het gebruik van een mooi oudroze in combinatie met zwart en groen werd het een fijne mix. Vrouwelijk én stoer, een stijl die ook mij goed past. Waardoor het nog makkelijker schakelen was om te zien, wat wel of niet klopte in beeld. Omdat de salon nog niet helemaal af was, werd de shoot opgesplitst in twee delen. Zo was er voldoende aandacht was voor beide onderdelen. En tijd en aandacht voor de behandeling van de modellen. Omdat de mooie buitenlocatie niet mocht ontbreken hebben we deze ook zeker in de beeldbank opgenomen. Zodat er voldoende variatie in de beelden ontstaat om de verhalen van de salon te vertellen.
Korte impressie van de beeldbank
Wil jij ook een persoonlijke branding fotoshoot? Klik dan hier